vineri, 25 octombrie 2013

25 octombrie

Ma intreb cum ar fi fost viata mea daca nu as fi trait atatia ani intr-o societate care producea "cetateni de tip nou, multilateral dezvoltati" si care nu se pricep la nimic cu adevarat; probabil ca mintea mea n-ar fi atat de plina de informatii nefolositiare, poate as gandi mai practic si as fi mult mai eficienta (si sigur cam plictisita fiind interesata de mult mai putine subiecte).

#

Intr-o anume parte a lumii exista blogari foarte convinsi de importanta lor, care toaca pana la fibra aceleasi vechi subiecte, pe care mai bine le-ar da uitarii si nu le-ar mai face atata publicitate. Intr-o alta parte a lumii, pe acelasi continent si pe altele mai indepartate, alti blogari scriu cu nonsalanta despre ei, familie, chestiuni cotidiene nu prea arzatoare, dar etern la ordinea zilei.
Io fac parte din prima categorie, cu exceptia ca nu m-am considerat niciodata importanta si am renuntat de multa vreme la subiectele care se traduc in latraturi de haita pe langa ursul care trece cu nepasare pe sosea. Ce ma mentine inca acolo este incapacaitatea mea de a vorbi public despre ce fac, ce face el, ce facem noi, ce-am mancat, ce am creat, ce am citit, etc. Poate ar fi un exercitiu util, poate as regasi importanta gestului marunt, banal prin repetitie si continut, care face viata in fapt. Poate daca toti am face asta si nu i-am mai baga in seama pe cei fara de caracter si miez am regasi o liniste pierduta cu cateva generatii in urma, am gasi esenta, firul care ne leaga de o anume parte din univers, poate valorile s-ar rostogoli inapoi in fagasul de unde au alunecat.


#


Din cand in cand ma uit afara, am impresia ca ploua, dar este doar fosnetul frunzelor uscate. Este cald, lipicios, mustele abunda deranjand pranzul turistilor de o zi. Nu stiu daca este doar o toamna lunga sau linistea de dinaintea furtunii; n-a plouat de mult, orasul este murdar si parca sta agatat intr-o bula de aer prafuit.


#


Am mult de lucru, putin timp si ridicol de putini bani. Dar este toamna si asta imi face bine. Intotdeauna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu