sâmbătă, 23 februarie 2013

23 februarie 2013

In teorie democratia nu-ti ingradeste libertatea de gandire si exprimare.
In practica esti ingradit de reguli politice, precepte religioase si judecati invechite perpetuate de traditie sau ignoranta.
Atata timp cat ceea ce gandesc nu prejudiciaza alta persoana nu ar trebui sa-mi fac nicio problema, sa ma imbrac cum vreau, sa iubesc cum simt, sa cred in ce ma defineste, samd. Dar treburile se complica periculos cand depasesti standardele grupului din care faci parte sau in care te-ar vrea unii cu de-a sila.
Nu este atat de simplu sa-ti gasesti drumul in viata, daca inca de cand incepi sa respiri ti se impune ce trebuie sa gandesti, ce trebuie sa faci, ce este rau sau bine si nu ti se da posibilitatea de a alege atunci cand poti intelege cu adevarat despre ce este vorba.
Pare foarte criptic, peste ani n-o sa reusesc sa-mi amintesc ce mi-a provocat gandurile de mai sus....este de fapt o comparatie intre cum sunt privite religia si orientarea sexuala in tarile din Europa de vest si cum se priveste problema acasa.  Se poate discuta o gramada pe tema asta, pro si contra...pierdere de timp, nu conteaza parerea mea atata timp cat eu nu sunt afectata in niciun fel de diferenta asta; in plus consider ca, orientarea mea sexuala si credinta pe care le am sunt probleme personale, intime as putea spune si oricum, nu depasesc limitele banalitatii; ce veau sa spun este ca trebuie sa invatam sa traim in democratie, sa acceptam ca oamenii sunt diferiti, ca pot avea alte pareri, credinte, orientari, gusturi, posibilitati, etc, decat marea majoritate.
Sigur ca orice exces este gresit; daca te uiti in trecut te lovesti de fapte reprobabile comise in numele credintei, de exces de zel care a dus la pierderea de mii de vieti omenesti. Suntem importanti sau nu ? Daca suntem importanti avem dreptul sa ne traim viata asa cum dorim, sa ne implinim spiritual asa cum este potrivit pentru fiecare; daca nu suntem importanti, ci doar "carne de tun" atunci urmam hoarda si lozincile ei pe care nu le intelegem, doar le repetam ca pe o lectie invatata pe dinafara, ca sa ne dea doamna invatatoare un "foarte bine" si sa se laude mama la vecini ce copil destept are.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu